Białystok – raz to za mało

Okazało się, że jedna wycieczka do Białegostoku to za mało. Na początku października, a więc zaledwie miesiąc po poprzedniej wyprawie na Wschód, ponownie zawitaliśmy na Podlasiu. Znów "Doktor Żywago", znów piękne cerkiewki, leniwe żubry, piękna złota polska jesień i 2...

Białystok czyli musical i dżungla na niedalekim Wschodzie

Pojechaliśmy, heeeen, na Wschód. Niedaleko niby, a daleko, acz droga nie dłużyła się wcale. A tam  - musical "Doktor Żywago"(co za rozmach! co za emocje!), dzika puszcza, łosie na drogach, cerkwie i cerkiewki, kościoły i kościółki, kartacze, festyny ludowe, nowoczesny...

Norwegia czyli kultura i natura

Norwegia. 6-13 czerwca 2018. Oslo. Bergen. Floro. Aleseund. Lillehamer. Długie dni. Krótkie noce. Lodowce. Wodospady. Fiordy. Tunele. Vestkapp. Wikingowie. Grieg. "Jezioro łabędzie". Muzyka ptaków. Rozkoszne hotele. W harmonii z naturą. Osiem cudownych dni. video...

Boska trójca: Wiedeń, Garanca i Alagna.

Spektaklem "Samson i Dalila" Opera Wiedeńska potwierdziła swoją najwyższą klasę. Duet Elina Garanca - Roberto Alagna, wspierani przez barytona Carlosa Alvareza i genialnego dyrygenta Marca Armiliato przyprawiał nas o ciarki. Finał II aktu - był o-sza-ła-mia-ją-cy! A i...

Egipska opera w czeskiej Pradze

Gwiazda, tenor, Josif Eyvazof, na "Aidę" w Pradze nie dotarł, ale my tak. I nie żałujemy! Zachwyciła nas Adina Aaron w tytułowej partii. Jej boskie piana, niezwykłe barwy  w głosie oraz doskonała interpretacja i wokalna i aktorska spowodowały, że ma w nas wieeeeelkich...

„Makbet” w Poznaniu

Dziękujemy Poznaniowi! Przewodnikowi, panu Jackowi Kordeczce i Teatrowi Wielkiemu za "Makbeta". Spektakl sprowokował do dyskusji o kobietach, mężczyznach, wyborcach i politykach. Jolanta Wagner i Mikołaj Zalasiński jako państwo Makbetowie są wspaniali! video z...

Bydgoszcz. Krwawa jatka na scenie ale i tak było miło

Bardzo Kulturalne Wycieczki to, obok wydarzeń kulturalnych, także spotkania i rozmowy z ludźmi. Przy okazji wyprawy do Bydgoszczy na Cav/Pag ("Rycerskość wieśniacza" i "Pajace") mieliśmy szczęście spotkać: Adama Nosko, wybitnego i niekonwencjonalnego przewodnika...

Czarodziejska Warszawa

Warszawa. Teatr Wielki. Czarodziejski flet. Muzeum Narodowe. Nalewki. Dużo przyjemności! Tak wyglądały dwa dni w Warszawie. W autokarze, zgodnie z grudniową tradycją BKW degustowaliśmy nalewki własnego wyrobu. W Muzeum Narodowym odwiedziliśmy słusznie chwaloną wystawę...

Bratysława – sympatyczna stolica

Stolice przeważnie przytłaczają. Jednak nie Bratysława - piękna, elegancka, ale nie za duża. W sam raz. Na ludzką skalę. I do tego ma dwa budynki teatralne. Stary, w którym wiedzieliśmy "Cyrulika sewilskiego" i nowe, gdzie obejrzeliśmy balet "Romeo i Julia". A po...

Bydgoszczy nigdy dosyć!

Bydgoszczy nigdy dosyc. Tym razem skusil nas #55bydgoskifestiwalmuzyczny i wystep Litewskiej Orkiestry Symfonicznej. Grali hit - bmoll Czajkowskiego, klasyke - VII Beethovena i nieznana nam a cudowną muzyke Ciurlionisa (rozkoszne skrzyzowanie Czajkowskiego i R....